16.5.13

Στην Εφορία

Πριν μερικές βδομάδες πήρα την απόδειξη πληρωμής από την δουλειά μου και είδα πως μου είχαν βάλει 100 τόσες Λίρες φόρο. Ρώτησα να μάθω και μου είπαν πως επειδή την 1η Απριλίου αλλάζει το οικονομικό φορολογικό έτος εδώ, αλλάζουν και όλοι οι κωδικοί φορολόγησης. Για να μην γράφω πολλά, αυτό που έπρεπε να κάνω ήταν να πάω στην εφορία και να ζητήσω να μου αλλάξουν τον κωδικό.

Με δύο Ισπανούς συναδέλφους φτάσαμε έξω από το κτήριο. Δεν είδα ψυχή στο ισόγειο και άρχισα να ανησυχώ, συνηθισμένος από την αγαπημένη εφορία την Νίκαιας με την ουρά που κατέβαινε τις σκάλες από τον τρίτο ως το ισόγειο. Διαβάσαμε μια ταμπελίτσα που έλεγε πως πρέπει να πάμε στον δεύτερο. Ανεβήκαμε, ανοίξαμε μια πόρτα και είδαμε μια τεράστια αίθουσα με μοκέτα, δύο γραφεία με δύο υπαλλήλους, δύο καναπέδες γραφείου και πέντε-έξι θαλάμους τηλεφώνου. Ο ένας υπάλληλος σηκώθηκε και μας πλησίασε. Μας ρώτησε τι θέλουμε, του είπαμε και μας έστειλε στα τηλέφωνα. Καλέσαμε έναν κωδικό και ένας υπάλληλος από την άλλη πλευρά του τηλεφώνου μας ρώτησε όνομα, National Insurance Number, διεύθυνση κατοικίας και όνομα εργοδότη. Αφού ταυτοποίησε ποιοι ήμασταν μας είπε πως ο εργοδότης μας θα ενημερωθεί για την αλλαγή κωδικού.

Έπιασα την κουβέντα με τον υπάλληλο της εφορίας. Τον ρώτησα πως λειτουργεί το σύστημα φορολόγησης, γιατί είναι διαφορετικό από το δικό μας. Μου εξήγησε απλά τα πάντα και με ρώτησε από που είμαι. Συστήθηκε σαν Γιουγκοσλάβος αν και αργότερα μου είπε πως είναι από την Σερβία. Σε λίγα λεπτά μου εξήγησε επίσης γιατί το φορολογικό σύστημα στην Ελλάδα έχει αποτύχει. Εν τω μεταξύ, οι Ισπανοί τελείωσαν, χαιρέτησα δια χειραψίας τον υπάλληλο και φύγαμε. Δέκα λεπτά με το ρολόι, μαζί με το κουβεντολόι.

Σε δύο μέρες έφτασε στο σπίτι επιστολή που εξηγούσε τα πάντα. Ποιο είναι το αφορολόγητο όριο μου και πόσο φόρο θα μου κρατάνε από κει και πέρα. Έκτοτε κάθε δεύτερη βδομάδα που πληρώνομαι, μου γράφουν ξεκάθαρα, πόσες ώρες δούλεψα, πόσα χρήματα πήρα, πόσα πάνε στην εφορία και πόσα για την ασφάλιση μου. Φαίνεται πως θα ξεπεράσω το αφορολόγητο και κρατάνε τα χρήματα σταδιακά. Αν όμως φύγω από την χώρα ή δεν έχω δουλειά, θα μου επιστρέψουν τον φόρο εφόσον δεν φτάσω το όριο φορολόγησης.

Πάντα είχα την απορία, γιατί ενώ πας στην εφορία στην Ελλάδα να πληρώσεις, να δώσεις τα χρήματα σου, πρέπει να τον φας κανονικά και να φύγεις με σπασμένα νεύρα. Εδώ δεν έχει Ε1, ούτε Ε9, ούτε ουρές, ούτε ταλαιπωρία και όλοι πληρώνουν! Τόσο απλά!

Δεν υπάρχουν σχόλια: