1.5.13

Μένω εδώ

Νομίζω πως το να γυρίσω στην Ίο και στην Ελλάδα, θα ήταν η εύκολη λύση, χωρίς να βλέπω για μια ακόμα φορά το τι θα κάνω στο μέλλον. Έχω δεκάδες λόγους που θα ήθελα να γυρίσω, αλλά είναι κυρίως ψυχολογικοί και όχι λογικοί. Θέλω ήλιο, θάλασσα, να μιλάω στα Ελληνικά, να συναντήσω τους ανθρώπους που αγαπώ και άλλους πολλούς.

Νομίζω όμως πως για πρώτη φορά στην ζωή μου, θα υπακούσω στην λογική και όχι στο συναίσθημα. Στο παρελθόν έκανα πολλά επιπόλαια πράγματα που μου γάμησαν την ζωή. Στην Ελλάδα, οικονομικά είμαι κατεστραμμένος. Αυτή είναι η αλήθεια. Και ήταν αποτέλεσμα των επιλογών μου. Εδώ ξεκίνησα από το μηδέν. Διδασκόμενος από τα λάθη μου στην Ελλάδα, έχω δυνατότητα, όχι μόνο να ξεκινήσω από την αρχή και να τα πάω καλά, αλλά και να διορθώσω τα λάθη του παρελθόντος με πρακτικό τρόπο και όχι με ευχολόγια. Δεν ξέρω πόσο θα μου πάρει. Δεν ξέρω καν αν προλάβω, πριν με προλάβει ο θάνατος. Αλλά η υπόσχεση που έδωσα στον εαυτό μου είναι πως θα κάνω ότι δυνατόν καλύτερο.

Δύο μήνες τώρα, μέρα και νύχτα, σκεφτόμουν το τι έπρεπε να κάνω. Αν θα έπρεπε να μείνω ή να γυρίσω πίσω και βλέπουμε. Ζήτησα την συμβουλή φίλων. Όλοι μου είπαν να μείνω εδώ. Παρέμενα ουδέτερος. Για μια απόφαση που αφορά εμένα. Μερικές φορές μου έρχεται απλά να κλείσω εισιτήριο για Ελλάδα, χωρίς επιστροφή. Άλλες φορές περπατάω στον δρόμο και σκέφτομαι πως "Wow, είσαι σε έναν ξένο τόπο και τα έχεις καταφέρει να επιβιώσεις, κάτι που ίσως δεν θα μπορούσες να κάνεις στον δικό σου τόπο". Ίσως πρώτη φορά στην ζωή μου ήμουν απόλυτα 50-50 στο τι να κάνω.

Ακόμα και ο δικός μου τόπος έχει αρχίσει να αμφισβητείται μέσα μου. Homeland; Τα τελευταία δύο χρόνια, η ζωή μου είναι μοιρασμένη, σχεδόν ίσα, ανάμεσα σε Αθήνα, Ίο και Λονδίνο. Εξάμηνα εδώ κι εκεί. Να κουβαλάω βαλίτσες, λάπτοπ και κατσαρολικά, δεξιά και αριστερά. Κουράστηκα. Βαρέθηκα. Θέλω να μείνω κάπου. Θέλω να φτιάξω καινούριες αναμνήσεις. Να στήσω μια όμορφη βιβλιοθήκη. Να στήσω μια όμορφη ταινιοθήκη. Να ζω σαν όλους τους ανθρώπους, όχι σαν βεδουίνος.

Δεν ξέρω αν είναι η σωστή απόφαση, αλλά θα μείνω εδώ. Θα μείνω εδώ, γιατί το λέει η λογική. Θα μείνω εδώ, γιατί εδώ μου δίνουν πολεμοφόδια να συνεχίσω τον πόλεμο που λέγεται ζωή. Θα μείνω εδώ, γιατί εδώ μπορώ κάποια μέρα να σταματήσω να λέω την ζωή, πόλεμο.

Δεν ξέρω πόσους θα δυσαρεστήσω και πόσους θα ευχαριστήσω με την απόφαση μου, αλλά αυτό πρέπει να κάνω. Ελπίζω να σας δω σύντομα, στις προσεχείς μου διακοπές. Μένω εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: